Yhteystiedot
Usein kysytyt kysymykset
Tältä sivulta löydät usein kysyttyjä kysymyksiä sekä vastauksia niihin.
Mikäli et kuitenkaan löydä vastausta kysymykseesi, olethan epäröimättä yhteydessä asiakaspalveluumme.
Löydät palvelunumeromme Ota yhteyttä -sivulta. Tässä linkki sivulle: OTA YHTEYTTÄ
Laskuihin ja laskunmaksutapoihin liittyvät kysymykset
Yhteistyökumppanimme Lowell vastaa laskun maksamiseen liittyvästä asiakaspalvelusta. Lowellilla hoidetaan Korpelan puolesta reskontrapalvelut sekä laskujen lähetykset.
Yksittäisten laskujen maksupäivän siirrosta voi sopia Lowellin asiakaspalvelun kautta arkisin kello 8–18. Oma Lowell -palvelussa voit hoitaa laskuun liittyvät asiat helposti verkossa 24/7, kun sinulle parhaiten sopii: https://oma.lowell.fi/laskutus/
Tarkemmat laskun maksamiseen liittyvät yhteystiedot löytyvät laskulta.
Lähetämme erikseen laskut sähkön verkkopalvelusta ja sähköenergiasta. Saat erilliset laskut myös, jos olet kilpailuttanut sähkösi eri myyjältä. Ostat siis sähköenergian eri myyjältä kuin yhtiöstä, joka toimittaa sähkösi.
E-lasku on sähköisessä muodossa oleva lasku. Se on turvallinen, helppo ja vaivaton. Sen avulla voit varmistaa laskun perille saapumisen. E-laskun maksaminen ei ole ajasta tai paikasta riippuvainen, teet sen yhdellä painalluksella verkkopankissa ja laskut säilyvät verkkopankin arkistossa.
Tilaa ympäristöystävällinen e-lasku verkkopankistasi tai asioimalla pankissa. Huomaathan tilata erilliset e-laskusopimukset sähkön verkkopalvelun ja sähköenergian osalta.
Tarjoamamme eri laskujen maksutavat näet sivultamme: LASKUTUS
Sähkönmyyntisopimuksiin liittyvät kysymykset
Meillä on valittavana toistaiseksi voimassa olevia ja määräaikaisia sähkösopimuksia. Lisäksi meiltä löytyy markkinahintaista sähköä. Myymme sähköä kaikkialle Suomeen. Löydät kotisivuitamme eri tuote- ja sopimusvaihtoehdot seuraavan linkin kautta: Valitse sinulle sopivin sähkötuote .
Asiakaspalvelumme auttaa mielellään oikean sopimuksen valinnassa.
Tee sähkösopimus uuteen asuntoosi viimeistään kaksi viikkoa ennen muuttoa. Näin varmistat, että muuttopäivänä sähköt on kytketty.
Aloita uusi sopimus siitä päivästä, jolloin haluat sähköntoimituksen alkavan. Vanha sopimuksesi päättyy vasta, kun päätät itse sopimuksesi, tai uusi asiakas tekee osoitteeseen sopimuksensa.
Päätä vanha sopimuksesi siihen päivään, kun et tarvitse asunnossa enää sähköjä esimerkiksi loppusiivousta varten. Sähköt katkeavat kohteesta sopimuksen päättyessä, jos uuden asiakkaan sopimusta ei ole tehty.
Huomioithan, että sinulla voi olla useita sopimuksia voimassa yhtäaikaisesti useammassa kohteessa esimerkiksi kotona ja vapaa-ajan asunnossa. Muuttotilanteessa voimassa voi olla sekä vanhan että uuden asunnon sopimukset yhtä aikaa.
Huomioithan, että määräaikaista sähkösopimusta ei voi siirtää uuteen osoitteeseen, vaan sopimus päättyy aina muuton yhteydessä.
Jotta voit tehdä sopimuksen toisen puolesta, tulee sinulla olla kirjallinen valtakirja tai valtuutus koskien sopimuksen tekoa. Valtuutuksen avulla varmistamme, että sinulla on oikeus solmia sopimus toisen puolesta.
Voit tehdä sopimuksen kotisivujemme kautta tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Autamme sinua valitsemaan parhaan mahdollisen sopimuksen ja valtuuttamanasi huolehdimme myyjänvaihdon puolestasi.
Huomioithan, että uuden sopimuksen alkamiseen vaikuttaa nykyisen sopimuksesi irtisanomisaika. Yleisesti toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen irtisanomisaika on 14 vuorokautta.
Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus peruuttaa tekemänsä sähkösopimus 14 päivän kuluessa sopimusvahvistuksen päiväyksestä syytä ilmoittamatta. Sähkösopimuksilla, jotka on tehty asiakaspalvelupisteellä, väliaikaisessa myyntipisteessä tai messuilla, ei ole peruutusoikeutta. Peruutusoikeus ei koske yritysasiakassopimuksia.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ilmoitettava peruuttamisesta sähköpostitse tai puhelimitse. Peruutusilmoituksesta tulee käydä ilmi käyttöpaikan osoite, sopimuksen alkamispäivä, asiakkaan nimi ja osoite sekä sopimusvahvistuksen päiväys .
Peruutuslomake on myös tulostettavissa nettisivuiltamme: SOPIMUSEHDOT
Jos sopimus perutaan peruutusajan puitteissa, mutta kuitenkin vasta sähkön toimituksen aloittamisen jälkeen, on Korpelan Energialla oikeus laskuttaa toimitetusta sähköstä.
Sähköliittymiin, sähkökaapeleihin ja sähkön käyttöön liittyvät kysymykset
Jakeluverkkoyhtiön on huolehdittava, että alueen asukkaat saavat sähköä tarvittaessa, ja siksi sähköverkkoa on jatkuvasti huollettava ja kehitettävä. Suurin osa näistä sähkön verkkopalveluiden ylläpitoa vaativista kustannuksista muodostuu muista kuin sähkönkäytön määrästä.
Jos sähkölle ei ole tarvetta, mutta fyysisellä sähköliittymällä on tarvetta myöhemmin, niin kannattaa olla yhteydessä sähkön siirron asiakaspalveluumme, jotta sovimme liittymän laittamisesta ylläpidolle. Haemme sähkömittarin pois, mutta sähköliittymä säilyy kohteessa. Kulut ovat ylläpidolla pienemmät.
Kun kiinteistön omistaja vaihtuu, niin sähköliittymän uusi omistaja toimittaa jäljennöksen kiinteistön kauppakirjasta tai muusta asiakirjasta (kuten perunkirjasta) Verkko Korpela Oy:lle. Asiakirjassa tulee olla maininta liittymän siirtymisestä kiinteistön kaupan tai perunkirjoituksen yhteydessä uudelle omistajalle.
Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa, että sähkösopimus on tehty valitun sähkön myyjän kanssa.
Jos et tiedä mikä voisi olla sähkökatkon aiheuttaja, kannattaa ensin tarkistaa kiinteistön pääsulakkeet ja ryhmäsulakkeet. Jos sulakkeet ovat kunnossa, tarkista puuttuuko naapurilta sähköt. Mikäli myös naapuri on ilman sähköä, vika voi olla sähköyhtiön jakeluverkossa. Ilmoita asiasta tällöin vikapalveluumme (06) 873 222.
Jos ulkona myrskyää, johtuu sähköjen puuttuminen todennäköisesti linjalle kaatuneesta puusta. Pysyvämpää sähkökatkoa edeltää yleensä sähköjen katkominen. Sähköjen katkomisesta meillä on usein miten tieto. Viallinen alue saadaan tavallisesti rajattua ja sähköt palautettua noin tunnin kuluessa suurimmalle osalle keskeytyksen piirissä olevia asiakkaita.
Jos sähköt puuttuvat pidempään, voit tarkistaa keskeytyskartalta onko keskeytys tiedossamme tai pyydämme soittamaan vikapalveluumme.
Keskeytyskartallemme pääset tästä linkistä: KESKEYTYSKARTTA
tai näet keskeytyskartan osoitteesta https://keskeytyskartta.korpelanvoima.fi
Asiakkaan tarvitsema sähkön määrä määrittää sen, minkä kokoinen sulakekoon tulee olla käyttöpaikalla. Sulakekoko määrittelee, miten paljon asiakas voi käyttää sähköä. Mikäli sähköntarpeesi muuttuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme tarkistaa, että sulakekoko on tarpeeseesi sopiva.
Siirtohinnastoon pääset näkemään sähkönsiirron sivultamme: Hinnat ja sopimusehdot
Pääset myös näkemään omat siirtohintasi ja sopimuksesi Korpela Onlinen -palvelun kautta.
Rekisteröidy palveluumme kotisivuiltamme www.korpelanvoima.fi tai seuraavan linkin kautta Korpela Online
Enintään 10 kVA kolmivaiheisia aurinkopaneeleita voi liittää jakeluverkkoon ilman etukäteisselvitystä. Suuremmista tulee ottaa yhteys Verkko Korpela Oy:n ennen laitteiston asentamista.
Asentamisen jälkeen, ennen laitteiston kytkemistä verkkoon, asiakkaan tulee toimittaa mikrotuotannon yleistietolomake Verkko Korpela Oy:lle.
Tuotannon verkkosopimuksen allekirjoittamisen ja laitteiston tarkastuksen jälkeen annetaan lupa liittää verkkoon, jos laitteisto täyttää vaatimukset. Yksivaiheista tuotantoa saa liittää verkkoon enintään 3,7 kVA.
Huomaathan, että ennen laitteiston kytkentää tulee lisäksi olla solmittuna tuotannon ostosopimus oman energian myyjän kanssa.
Yleissähkö sopii kaikkeen sähkönkäyttöön. Hinta on sama riippumatta mihin aikaan sähköä käytät.
Aikasähkösopimuksessa sähkön käyttö mitataan erikseen päivä- ja yöajalta. Aikasähkön jaottelu on valtakunnallisen kaksiaikasiirron mukainen eli päiväenergia on ma-su kello 7–22 ja yöenergia on ma-su kello 22-07. Yösähkön hinta on halvempi kuin päiväsähkön.
Kausisähkö jaotellaan talviarkipäivään sekä muuhun aikaan. Talviarkipäiväaikaa on 1.11.–31.3 välisenä aikana maanantaista lauantaihin kello 7–22. Kausisähkö on edullisinta kesäaikana 1.4.–31.10 ja talviöisin sekä talvisunnuntaisin.
Meneillään olevat sähkönjakeluhäiriöt ja suunnitellut työkeskeytykset näet keskeytyskartastamme osoitteesta https://keskeytyskartta.korpelanvoima.fi/
Jos olemassa olevaa keskeytystä ei näy keskeytyskartalla, niin olethan yhteydessä vikapalveluumme puhelimitse (06) 873 222 tai ei kiireellisissä asioissa sähköpostilla: kayttokeskus(at)korpelanvoima.fi
Voit tilata häiriötiedotepalvelun käyttöösi kotisivuiltamme löytyvien ohjeiden avulla. Viestit lähetetään valintasi mukaisesti joko tekstiviestillä matkapuhelimeesi tai sähköpostitse. Palvelu on asiakkaillemme maksuton.
Linkki häiriötiedotepalvelun ohjeisiin: HÄIRIÖTIEDOTEPALVELU