E-lasku tai suoramaksu apuna arjen sujuvuuteen

Asiakkaanamme voit valita useista laskun maksutavoista, miten ja missä haluat laskut hoitaa. Niistä kannattaa valita juuri se omaan arkeen parhaiten sopiva tapa. Valintaa helpottaaksemme olemme listanneet alle, mitkä ovat e-laskun sekä suoramaksun edut ja miten valittu maksutapa otetaan käyttöön.

Turvallinen ja ympäristöystävällinen e-lasku

E-lasku on helppo, vaivaton ja joustava tapa maksaa sähkölasku omassa verkkopankissasi.

Pääset tekemään e-laskusopimuksen kirjautumalla verkkopankkiisi. Syötä maksettavan paperisen laskun (joko Korpelan Energialta, Verkko Korpelalta ja/tai Lämpö Korpelalta) tiedot (Huom. viitenumero) ja hyväksyt laskun. Tämän jälkeen sinulla on valittavanasi ehdotus e-laskun tilaamiseksi paperilaskun sijaan. Solmi e-laskusopimus yrityksen kanssa, jolta saat laskuja eli Korpelan Energian, Verkko Korpelan ja/tai Lämpö Korpelan (laskuttaja) kanssa.

Turvallinen ja nopea e-lasku on helppo ja vaivaton tapa maksaa sähkölasku omassa verkkopankissasi 

OHJE E-LASKUSOPIMUKSEN TEKEMISEEN

  1. Kirjaudu verkkopankkiisi

  2. Syötä maksettavan Korpelan Energian/Verkko Korpelan/Lämpö Korpelan paperisen laskun tiedot (Huom. viitenumero)

  3. Hyväksy lasku

  4. Valitse ehdotus e-laskun tilaamiseksi paperilaskun sijaan

  5. Solmi e-laskusopimus Korpelan Energian/Verkko Korpelan/Lämpö Korpelan (laskuttaja) kanssa

  6. Odota e-laskuilmoitusta. Voit tilata ilmoituksen verkkopankkiin saapuneesta e-laskusta  sähköpostiisi tai maksullisen  tekstiviesti-ilmoituksen. E-laskuasetuksia asiakkaat voivat muuttaa verkkopankissaan: e-laskut > asetukset.

  7. Maksa saapunut e-lasku joko ilman summarajoitetta automaattisesti tai hyväksymällä lasku laskukohtaisesti. Laskun näet klikkaamalla linkkiin katso laskun kuva ja lisätiedot > siirryt verkkopankista turvallisesti ulkopuoliseen palveluun katsomaan laskun kuvan.

  8. Säädä verkkopankissa e-lasku asetukset kuten haluat.

 

Odota e-laskuilmoitusta

E-laskuasetuksia asiakkaat voivat muuttaa verkkopankissaan > e-laskut/asetukset.

Maksa saapunut e-lasku joko ilman summarajoitetta automaattisesti tai hyväksymällä lasku laskukohtaisesti. Laskun näet klikkaamalla linkkiin katso laskun kuva ja lisätiedot > siirry verkkopankista ulkopuoliseen palveluun katsomaan laskun kuva ja tarkemmat tiedot. Pankistasi riippuen verkkopankki-istunto jää avoimeksi ja voit palata takaisin verkkopankkiin laskun katsottuasi.  

Säädä verkkopankissa e-laskuasetukset haluamallasi tavalla. Voit säilyttää saapuneita e-laskuja maksutta pankkisi tarjoaman ajan tai tallentaa laskut myös omalle tietokoneellesi.

 

E-laskua ei sopimuksen tekemisestä huolimatta kuulu?

Oletko solminut e-laskusopimuksen/suoramaksusopimuksen Korpelan Energian/Verkko Korpelan/Lämpö Korpelan laskujen vastaanottamiseksi verkkopankissasi, mutta laskua ei kuulu? On mahdollista, että e-laskusopimuksen/suoramaksusopimuksen tekeminen ei jostain syystä valitettavasti ole onnistunut antamillasi tiedoilla.

Mikäli e-laskua ei kuulu tai laskua ei veloiteta suoramaksuna, pyydämme Sinua ystävällisesti tekemään laskuttajailmoituksen uudelleen verkkopankissasi. Tunnistetietona toimii Korpelan Energian/Verkko Korpelan/Lämpö Korpelan kulloinkin kyseessä olevan laskun viitenumero.  


Valitse helppo ja nopea e-lasku!

 

Suoramaksu myös turvallinen vaihtoehto

Mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta käyttää verkkopankkia, turvallinen ja helppo tapa maksaa laskut on suoramaksu. Suoramaksulla voit maksaa laskusi automaattisesti ilman verkkoasiointia. Korpelan Energia, Verkko Korpela ja Lämpö Korpela tarjoavat asiakkailleen mahdollisuuden maksaa suoramaksulla. Suoramaksupalvelun käyttöönotosta sovitaan pankin asiakaspalvelun kanssa.

 

Näin saat suoramaksun käyttöösi

Ole yhteydessä pankkiisi ja tee suoramaksusopimus oman pankkisi kanssa. Korpelan Energia/Verkko Korpela/Lämpö Korpela (laskuttaja) lähettää sinulle paperisen ilmoituksen eräpäivänä tililtäsi veloitettavasta maksusta. Laskuttaja lähettää pankkiin laskusta sähköisen kopion, jonka perusteella maksusi hoidetaan automaattisesti. Suoramaksuna maksettavan laskun summaa, eräpäivää tai tilinumeroa ei ole mahdollista itse muuttaa.

 

Vastaamme mielellämme kysymyksiin ja opastamme sähköisen laskun käyttöönotossa

Asiakaspalvelumme palvelee arkisin puhelimitse p. 06 874 7311 kello 9-15 välillä

Voit lähettää meille asiakaspalveluun myös sähköpostia kellon ympäri osoitteeseen asiakaspalvelu (at) korpelanvoima.fi  TAI  viestiä WhatsAppin kautta numeroon 044 774 7260 tai kotisivuiltamme löytyvän WhatsApp-palvelupainikkeen kautta.

Vastaamme sinulle palveluaikojemme mukaisesti arkisin kello 8:00–16:00 välillä.