Viime kesän ja kuluvan syksyn aikana olemme toteuttaneet kaksi asiakastyytyväisyyskyselyä. Julkaisimme Korpela-asiakaslehdessä nro 2/2023 asiakaspalautekyselyn, jonka otimme mukaan myös Kannuksessa 18.-19.8.2023 järjestetyille Ollikkala-messuille. Saimme tähän kyselyyn valtavan paljon arvokasta palautetta, lähes 700 kpl. Toinen asiakaskysely toteutettiin yhteistyössä Innolinkin kanssa, jossa saimme vastauksia hienon määrän, reilu 200 kpl. Tämä kysely toteutettiin puhelinkyselyn kautta.
Saatua palautetta
Molemmissa kyselyissä asiakastyytyväisyys oli hyvällä tasolla, niin sähkönmyynnin kuin sähköverkkopalveluiden osalta. Asiointikanavista puhelimitse tapahtuva yhteydenpito nousi suosituimmaksi vaihtoehdoksi. Palautetta saimme myös alueemme asukkaita puhuttaneesta, Korpelan hallintoon ja johtamiseen liittyvistä asioista, jotka on saatettu hallituksien tietoon. Tietoa asiakkaamme hakevat internetistä yleensä, mutta huomattavan paljon myös meidän kotisivuiltamme. Henkilöstön ystävällisyys ja sovittujen asioiden sujuva hoitaminen sekä sähkönjakeluhäiriöiden nopea korjaus saivat kiitosta.
Kehityskohteita
Saatujen palautteiden pohjalta on todettava, että kehitettävääkin meillä löytyy. Olemme jo vastanneet palveluaikoja ja tavoitettavuutta koskevaan palautteeseen vahvistamalla asiakaspalvelumme resursseja sekä jatkamalla puhelimitse tapahtuvaa asiakaspalveluamme arkisin kello 16:00 saakka. Tällä pyrimme vastaamaan toiveisiin koskien palvelun nopeutta ja asioinnin helppoutta.
Saimme palautetta myös sähkönmyynnin hinnoittelustamme ja määräaikaisista sopimuksistamme. Voimme iloksemme kertoa, että alkuvuoden 2024 aikana julkaisemme uuden palvelun kotisivuillamme, Korpela Virtamittari -tarjouslaskurin, jolla asiakas pystyy haluamanaan ajanhetkenä laskemaan kilpailukykyisen määräaikaisen tarjouksen. Lisätietoa tarjouslaskurista löydät Korpela asiakaslehdestä 3-2023, sivulta 4-5.
Saimme aiheellista palautetta Korpela Online -palvelustamme ja sen toiminnan haasteista. Olemme tietoisia nykyisen palvelumme haasteista, ja olemme tehneet kartoitusta nykyisen palvelun kehittämismahdollisuuksista tai uuden palvelun käyttöönotosta. Tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme toimiva ja kattava palvelu, joka vastaa asiakkaiden tarpeisiin.
Verkon häiriöviestipalvelu laajenee ensi vuonna. Lisäyksenä nykyiseen palveluun otamme jatkossa mukaan myös verkonrakennuskohteista tiedottamisen häiriötiedotepalvelun kautta. Kerromme asiasta tarkemmin Korpela asiakaslehdessä 3-2024 sivulla 15.
Lämmin kiitos kaikille palautekyselyihin vastauksensa antaneille. Saimme paljon erilaisia kehitysideoita ja toiveita, joita tulemme hyödyntämään nykyisten ja uusien palvelukonseptien- ja kanaviemme kehittämisessä. Saatu palaute on meille arvokasta tietoa ja asiakaslähtöinen tapa kehittää palveluitamme, joten tulemme jatkossa toteuttamaan kyselyitä säännöllisesti ja seuraamaan palveluidemme kehitystä.