Uusi asiakaspalvelu- ja laskutusjärjestelmä 1.2.2021 alkaen
Uusi asiakaspalvelu- ja laskutusjärjestelmä vastaa nykypäivän energiamarkkinoiden vaatimuksiin sekä lähitulevaisuuden kehitysaskeliin sekä sähkö että kaukolämpö hyödykkeiden osalta.
Sähkötoimialan lähitulevaisuuden kehitysaskeleita on esimerkiksi kantaverkkoyhtiö Fingridin Datahub -järjestelmä ja sen mukanaan tuomat vaatimukset sähkömarkkinaosapuolille. Tietoturvalliseen sähkömarkkinoiden yhteiseen Datahub -järjestelmään kerätään kaikkien Suomen sähkönkäyttöpaikkojen (n. 3,7 miljoonaa) tiedot.
Uusi asiakaspalvelu- ja laskutusjärjestelmä mahdollistaa paremman asiakastiedon hallinnan sekä asiakkaan kohtaamisen.
Laskutusprosessi uudistuu alkuvuodesta 2021 – laskun maksuun liittyvä asiakaspalvelu laajenee
Asiakaspalvelu- ja laskutusjärjestelmän muutoksen myötä Korpelassa myös laskutusprosessi uudistuu. Käyttöön tulee Ropo Capitalin laskun elinkaaripalvelu, joka yhdistää laskutuksen ja saatavien hallinnan saumattomaksi prosessiksi selkeyttäen laskutuksen kokonaisuuden sekä minimoiden manuaaliset työvaiheet. Uudistuksen myötä erilliset laskut tulevat jatkossa sähkönmyynti-, siirto- ja kaukolämpöyhtiöiltä.
Laskun maksamiseen liittyvä asiakaspalvelu siirtyy Ropo Capitalille ja hyödyttää Korpelan asiakkaita joustavammilla aukioloajoilla. Sähkö- ja kaukolämpölaskujen maksamiseen liittyvissä asioissa yhteyden asiakaspalveluun saa helmikuusta 2021 alkaen numerossa 09 8560 8045 arkisin klo 8–20 ja lauantaisin klo 10–15. Tarkemmat laskun maksamiseen liittyvät yhteystiedot löytyvät laskulta.
Korpelan Voiman asiakaspalvelu vastaa jatkossakin laskun sisältöön liittyviin kysymyksiin arkisin klo 8-16 numerossa 06 874 7350.
Laskujen käteismaksu päättyy
Laskujen käteismaksaminen pääkonttorilla päättyy 1.2.2021 alkaen. Laskun voi maksaa tilisiirtona, e-laskuna tai suoramaksulla. Autamme mielellämme valitsemaan juuri sinulle parhaiten soveltuvan laskun maksamistavan.
Tilinumerot muuttuvat
Sähkönmyynti-, siirto- ja kaukolämpölaskuilla on 1.2.2021 alkaen eri tilinumerot. Pyydämme kiinnittämään huomiota, että laskua maksaessa käytetään aina kyseisen laskun viitettä ja viitesiirtolomakkeella olevaa tilinumeroa, jotta maksettu suoritus kohdistuu asiakkaan haluamaan laskuun.
Tammikuun 2021 sähkölaskuilla liitteenä olleen tiedotteen asiakaspalvelu- ja laskutusjärjestelmän muutoksesta voit lukea TÄSTÄ
Siirry "Uutiset ja tiedotteet"-sivulle